Overslaan en naar de inhoud gaan

Stedelijk Museum Zutphen

Poolen bij Kings and Queens

calendar_today dinsdag, 20 februari 2024
people Alle leeftijden
Helaas kun je jezelf niet meer inschrijven, deze dag is al helemaal vol.
access_time
Dagdeel
Ochtend

Activiteit
Stedelijk Museum Zutphen

Beschrijving
We gaan op speurtocht in het Stedelijk Museum van Zutphen. Er zijn twee soorten en jullie besluiten op de dag zelf welke je wil gaan doen. Dit zijn de twee opties:

De Verloren Muntschat

Help jij Hans om de verloren munten terug te vinden? Met deze audiotour reis je door de spannende geschiedenis van Zutphen, maak je kennis met bijzondere mensen uit het verleden én kun je zelf een bronzen, zilveren of gouden munt winnen.

Kruip in de huid van de archeoloog

De spannende speurtocht van het Stedelijk Museum Zutphen waarmee kinderen met een scherf – gevonden door een echte archeoloog! – op speurtocht worden gestuurd door het museum.

Het Stedelijk Museum Zutphen is een cultuurhistorisch museum dat de geschiedenis van Zutphen en de Graafschap (de huidige Achterhoek) verzamelt en op originele wijze in beeld brengt. Ontdek ‘Het Verhaal van Zutphen’, een van de oudste steden van Nederland, aan de hand van bijzondere objecten uit de museale, archeologische en archiefcollecties.
Afbeelding
access_time
Dagdeel
Middag

Activiteit
Poolen bij Kings and Queens

Beschrijving
Heb jij wel een gepooled? Je moet proberen om met een stok (een keu) ballen in een gat te schieten.
Superleuk en best spannend. Want natuurlijk moet het op een speciale volgorde en als je de foute bal in het gat schiet verlies je. Alles zal worden uitgelegd voor je begint met spelen.
Afbeelding