voorjaarsvakantie

Alles uitklappen

maandag 24 februari (vol)

Skiworkshop bij Indoor Ski Centrum Leenman (Zwolle)

In Zwolle staat een indoor skipiste. We hebben nog geen echte winter gehad, maar we gaan er vandaag toch een beetje aan proeven. In een groepje van 6 ga ja lekker aan de gang. Degene die nog nooit op een ski gestaan hebben gaan leren hoe dat moet. Als je het al vaker gedaan hebt krijgt je moeilijkere oefeningen.

1 groep in de ochtend, 1 groep in de middag (je wisselt na de lunch om)

Workshop smeden ( Zwolle)

Samen met de smid gaan jullie echt zelf aan de gang. Het ijzer verhitten, op het aambeeld leggen en met een hamer in de goede vorm slaan.... best lastig. Een smid is niet voor niks zo gespierd! Het voorwerp dat jullie maken mogen jullie mee naar huis nemen als aandenken. Je hebt er tenslotte hard voor gewerkt.

1 groep in de ochtend, 1 groep in de middag (je wisselt na de lunch om)

dinsdag 25 februari (1 beschikbaar)

Krazy Kangaroo

In de ochtend kun je jezelf lekker uitleven. In de kerstvakantie zijn we voor het eerst naar Krazy Kangaroo geweest, en dat is goed bevallen. Je kunt er natuurlijk springen op de trampolines, maar er is ook een soort schuimbak waar je in kunt terecht komen, en nog veel meer dingen. Meer variatie dus dan in Bounz.

Film kijken bij Robur

Even heerlijk ontspannen na een workout Krazy Kangaroo. Met een bakje popcorn onderuit een film kijken. We doen dit niet in de bioscoop maar hebben een beamer en een scherm bij Robur staan. We gaan een avonturenfilm kijken: Pan. Het gaat over Peter Pan voor hij Peter Pan werd. Leeftijd is vanaf 9 jaar.

middag

woensdag 26 februari (1 beschikbaar)

Paardencoaching bij SDM horses

Alweer paardrijden zul je wel denken. Maar dat is het dus niet. Bij paardencoaching doe je allerlei leuke uitdagende oefeningen. Nou is dat niet zo bijzonder. Maar je doet dit door een paard naar jou te laten luisteren. Hoe zorg je bv dat een paard met je meeloopt als je hem niet vast mag houden....Naast deze oefeningen is er ook meer dan genoeg tijd om de paarden te knuffelen , als je het leuk vindt op ze te rijden en interessante dingen over ze te weten te komen.

hele dag

donderdag 27 februari (6 beschikbaar)

Streetdance workshop

Samen op hiphop muziek een dans creëren. Streetdance is een verzamelnaam voor allerlei dansvormen die op straat, op school en tijdens danceparty's zijn ontstaan. Elke beweging is goed, niets is fout. Misschien weet jij wel een coole move die in de dans gebruikt kan worden.

t-shirt ontwerpen

Na het middageten gaan jullie aan de slag om je eigen t-shirt te ontwerpen. Omdat iedereen een andere maat heeft, of voorkeur voor soort t-shirt/ merk, neem je zelf een wit t-shirt mee van huis. Dit mag nieuw zijn, maar ook een oud. Natuurlijk wordt aan het eind van de middag je ontwerp op je eigen t-shirt geprint.

middag

vrijdag 28 februari (vol)

Bubblevoetbal

Het gekste spelletje voetbal dat je ooit gedaan hebt. Je zit in een soort plastic bol ( je hoofd steekt eruit). Door die plastic bol loopt je onhandig, maar je bent ook heel goed geschermd tegen valpartijen. Je hebt je eigen stootkussen om je heen! Proberen om hiermee te voetballen is enorm grappig. Je botst tegen elkaar aan, valt om. Het is ook best vermoeiend. Er zitten daarom iedere keer een aantal aan de kant om even uit te puffen. Ben je weer op adem... dan is een anders vast blij om even met je te wisselen.

Pizza bakken met Viva la Pizza

We sluiten deze vakantie af met een super activiteit. Viva la Pizza komt naar Robur toe met hun mobiele pizza bakkerij. Ze nemen echte pizza ovens mee. Je leert hoe je een pizza deegbol tot een pizza bodem maakt, natuurlijk mag je zelf je eigen topping kiezen. Hij gaat de pizza oven in en daarna kun je er heerlijk van smullen.